Iskuben - Mage [Accepted]

Gå ner

Iskuben - Mage [Accepted] Empty Iskuben - Mage [Accepted]

Inlägg  Iskuben i tis maj 25, 2010 2:47 pm

Copy the application, create a new thread and paste it.
==========================================================

Character Name: Iskuben

Class: Mage

Level: 80

Main Spec: Arcane. Kan anpassa mig efter vad som behövs.

Off Spec: Frost

Armoury Link: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Outland&cn=Iskuben
Jag har precis dingat 80 och har därför inte bra gear. Men jag kommer att geara upp mig ganska snabbt och jag har spelat WoW ett bra tag, så jag vet vad jag gör.

Alts: Har inga på realmen (spelade som horde på Shattered Hand förut där jag har 3 80's, har även en till 80 på Trollbane).

Raid Experience: Har inte raidat så mycket i just WoTLK, men har självklart kört allt förutom ICC och TOC. I TBC hann jag med de flesta raids. Anledningen till att jag inte raidat är för att jag inte orkat söka något raiding guild då jag oftast inte kan spela de dagar som de har raidat.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

1.Previous Guild(s): Lirade i No Surrender på Trollbane under hela 70 tiden och även en bit av 80 tiden. Det var de som jag raidade med.

2. Why did you leave your previous guild(s): Började spela Horde istället.

3. Why are you applying to Grotesque?: För att jag nu hoppas på att äntligen få ett guild där jag förhoppningsvis kan raida i alla fall lite.

4. Do you know anyone in the guild? Hästegg

5. Do you know have family/ RL Friends in the guild? Hästegg

6. Are you applying to other guilds at the moment? Nej.

7. Do you have sole access to your account, or do other people (eg, sibling, friend, spouse) have access to it? Jag är den enda som har tillgång till mitt konto. Dock har några vänner tillgång om de frågar mig för att boosta alts osv på andra realms, men de är IRL vänner så de skulle aldrig förstöra.

8. Have you read the guild rules and the raiding rules? Ja, och jag har även förstått dem. Smile

9. Are you applying for raider rank or a casual member? Jag tänkte börja med casual då jag som sagt inte har så bra gear. Men det fixas ju snabbt. Sen får vi se om jag kan bli raider beroende på när ni raidar. Just nu är det söndagar och tisdagar jag kan raida på.

RAID TEAM QUESTIONS (Not necessary for people applying for a social spot)

10. Can you tell us a little of what kind rotation your are using? Slow (för 12% mer skada), Arcane Blast x4, Arcane Missiles ifall Missile Barrage proccar, annars Arcane Barrage. Sen fortsätter det så. Lägger upp ny slow när det behövs, använder CD:s så som Arcane Power, Icy Veins, Mirror Images och PoM.

11. Can you attend our raid times from start to finish, without needing to take prolonged breaks for meals? Självklart, sitter man så sitter man. Wink

12. Are you willing to put effort into raiding, buying/creating your own food and pots and reading up on tactics? Alltid redo!

13. Do you have a basic knowledge of other classes then your own, which can be of use when learning encounters: Eftersom att jag har fyra andra 80's så kan jag det mesta om dem. Men kan självklart också om andra klasser då jag spelat ett tag.

14. Do you have Ventrilo and the basic raid addons installed - please list the raid addons you have : Ventrilo har jag. Raid addons = DBM, Grid, Classtimer, Omen och Recount.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Your Age: 19

Your Nationality: Svensk

Do you have Vent?: Ja

What do you think you can add to our Guild ?: Jag är en social person som älskar att ha roligt (vem gör inte iofs? Very Happy) och för mig är WoW någonting roligt, speciellt när gemenskapen ingår som man får i ett guild. Jag kan WoW mycket bra, har spelat länge, så jag kan säkert bidra med tips och trix ibland. Eftersom att jag är mage kan jag även bidra med massiv DPS. Wink Nej men för att vara lite seriös så är jag helt enkelt en seriös, men ändå humoristisk, person som gör det jag behöver. Jag sitter inte och väntar på bättre tider utan går in för det vi ska göra med 110%. Jag hoppas ni ser över detta trots mitt dåliga gear. Cool

Iskuben
är inte riktigt säker
är inte riktigt säker

Antal inlägg : 4

Till överst på sidan Gå ner

Iskuben - Mage [Accepted] Empty Sv: Iskuben - Mage [Accepted]

Inlägg  Shovit i tis maj 25, 2010 5:57 pm

tack för din applikaton!
återkommer med svar ASAP!

//Shovit
Shovit
Shovit
skriver jäkligt mycket
skriver jäkligt mycket

Antal inlägg : 477

Inlägg  Palmil i tis maj 25, 2010 6:39 pm

Välkommen till guilden Smile
w Palmil Shovit Suthla eller Rollinn för inv Smile afro

Palmil
är riktigt sexig!
är riktigt sexig!

Antal inlägg : 127

Inlägg  Iskuben i tis maj 25, 2010 6:42 pm

Tack så mycket. Smile

Iskuben
är inte riktigt säker
är inte riktigt säker

Inlägg  Bexxie i tis maj 25, 2010 7:21 pm

En liten fråga bara. Varför använder du ABx4, sen bara AM om MB proccar? Inte för att låta som en översittare (jag kan ALLT om min klass :P) men jag har märkt att den bästa rotationen är ABx3 (manan räcker väldigt mycket längre) sen AM oavsett om MB proccar eller inte, och sen Abarr.
Bara ett litet tips, testa den rotationen så får vi se om du gör bättre ifrån dig, eller så är det jag som är helt ute och cyklar ;) Vi får prata mer in-game sen när jag är färdig med skolan :) Ha det så länge!

/Zillie
Bexxie
Bexxie
Officer & Admin
Officer & Admin

Antal inlägg : 1086

Inlägg  Iskuben i tis maj 25, 2010 8:41 pm

Jag är som sagt väldigt ny som just arcane och satt därför och surfade runt lite idag och läste. Jag uppfattade det som att den rotation jag skrev var bra men jag vet inte då jag som sagt är väldigt ny. Angående manan så har jag ju än så länge bara kört HC's och där har jag inte haft problem med manan under någon boss. Om jag nu skulle få det så har jag ju mana gems. Angående om man ska göra AM om inte MB proccar eller inte har jag inte provat, men jag anser att det är för lång channeling time om man har inte bra haste, och en 6k instant crit (med mitt gear) av barrage är inte dåligt i det läget. Men jag ska prova runt lite och se vad jag kommer fram till, tack för tipset i alla fall. Alltid roligt när folk hjälper en. Smile

Iskuben
är inte riktigt säker
är inte riktigt säker

Inlägg  Bexxie i tis maj 25, 2010 9:34 pm

Hehe okej, nej men jag har också haft problem med att hitta en specc och en rotation som jag trivs med. Spelade hpala förut och det var ju inte så svårt :) Hoppas bara jag inte låter som en besserwisser ;) Som sagt, vi får snacka lite mer in-game sen, men det är bara att prova runt tills man hittar någor som funkar =)

/Zillie
Bexxie
Bexxie
Officer & Admin
Officer & Admin

Antal inlägg : 1086

Inlägg  Iskuben i ons maj 26, 2010 5:58 pm

Nej men jag tar inte illa upp på något sätt, tycker bara det är roligt när folk hjälper till som sagt. Det uppskattas alltså Very Happy
Japp, det får vi göra!

Iskuben
är inte riktigt säker
är inte riktigt säker

Inlägg  Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum: