Fundering

Gå ner

Fundering Empty Fundering

Inlägg  Naturix i fre apr 16, 2010 12:48 pm

Tjena Grotesque

Naturix heter jag in game och är från ett guild som heter Haunted som är en kärna av IRL vänner, vi är alla över 24 år upp till strax över 40. Många av oss har stora end game erfarenheter från tidigare expansion. Just nu nöter vi på med ICC10 (8/12 nere efter 2 raider då många inte satt sin fot i icc innan).

NU till min tanke: - Vi är inte alltid fullt manskap till våra 10-manna raider utan brukar få ta in 1-2 pugs ibland och det är inga problem i sig. Problemet är att många av oss är sugna på att börja köra 25 manna icc utan att behöva leta pug grupp som oftast bara klarar av första vingen.

Så tanken har slagit oss om att hitta ett annat guild i ungefär samma situation som oss och bilda ett större guild med som vi tillsammans kan ge oss på 25 manna HCn med. Och sedan bilda två "mindre" 10-manna raidgrupper där guilden "haunted" och "Grotesque" kör sina 10-manna fritt vid sidan om 25-manna. Fördelen är att om nån av "raidgrupperna" saknar någon så kan man låna från den andra gruppen.

Jag har INTE pratat med hela vårat guild ännu om vad dom tycker, men jag förundersöker lite om intresse finns. Jag letade runt lite bland de svenska guilden på Outland och tyckte ni verkade mest seriösa. Problemet för oss är att vi har några som jobbar och inte är tillgänglig på alla fasta raidtider så än så länge använder vi oss inte utav det. Men skulle vi köra 25-manna så måste man nog köpa fasta raidtider.

Detta är ingen konkret fråga utan bara en fundering om vad ni tror?
Hur är läget i erat guild, vad raidar ni m.m.?

MVH
//Naturix, officier Haunted.
http://haunted.wowstead.com
Naturix
Naturix
nu händer det grejer
nu händer det grejer

Antal inlägg : 205

http://www.kommunisterna.se

Till överst på sidan Gå ner

Fundering Empty Sv: Fundering

Inlägg  Agge i fre apr 16, 2010 4:23 pm

vi har haft dåliga erfarenheter om detta med merge tidigare för guilden delades upp i 2 lag (dom gamla guilderna) och tills slut havererade alltihopa
men det kanske finns intresse att raida med varandra eller nått jag vet inte än men ska prata med dom andra om detta.
Vi hör av oss om intresse finns.

Angnar
Agge
Agge
är skapligt duktig
är skapligt duktig

Antal inlägg : 75

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet