Shadorz (NORDRASSIL) - Assasination Rogue [Accepted]

Gå ner

Shadorz (NORDRASSIL) - Assasination Rogue [Accepted] Empty Shadorz (NORDRASSIL) - Assasination Rogue [Accepted]

Inlägg  Shadorz i ons dec 01, 2010 8:22 pm

Din karaktärsnamn: Shadorz, från servern Nordrassil.
Klass: Rogue
Level: 80
Main Spec: Assasination. F.d. combat rogue.
Off Spec: Combat, men använder det sällan.
Armoury Link: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Nordrassil&cn=Shadorz
Tidigare raid erfarenheter:

Jag har varit en raider sedan TBC var aktuellt. Då började jag lite lätt på min raid karriär med att klara hela Karazhan.

NAXX: (Då Naxx var aktuellt)
10: Full Clear
25: Allt utom Kel'Thuzad. (Numera Full Clear)

ULDUAR:
10: Allt utom Yogg-Saron.
25: Allt utom Mimiron, General & Yogg.

TRIAL OF THE CRUSADE:
10: Full Clear. (3/5 då ToC var aktuellt)
25: Full Clear.

GRAND CRUSADE:
Har inte klarat mer än första bossen. Har inte raidat denna med något guild utan bara försökt att PUGa för nyfikenhets skull.

ICECROWN CITADEL
10: Full Clear (10/12 mycket tidigt, 11/12 I september och Lich King dödat i en pug nyligen).
25: 11/12 (Joinade mitt nuvarande guild för sent, och de kör enbart HC nu.)

HEROIC:
10: 2/12 (Inget guild jag var med i raidade 10 man HC och jag kännde aldrig för att försöka PUGa.
25: 9/12 (Allt utom Professor, Sindy och LK. Professor och Sindy hade vi ner till 5-10%)

--------------------------------------------------------

1. Tidigare guild(s):
På Nordrassil så var det första raiding guildet jag var med i i ett social guild som hette "The Knights Who Say Ni". Det var en skön liten grupp med trevligt folk som inte tog raiding allt för seriöst. Till en början så passade detta mig bra då jag var ny till raiding och inte särskilt erfaren. Men allt eftersom tiden gick och ICC kom ut så blev jag bättre och mer erfaren. Under ett tag så försökte vi desperat att ta ner Sindragosa i våran main-grupp (10 man) men vi lyckades aldrig eftersom guildet lade inte ner tillräckligt mycket ork för att försöka ta ner henne. Guildet var främst ett social guild och tog inte raiding all för seriöst. Men med tiden så började jag göra det, och efter ett tag så kände jag att det var dags att säga farväl till mina net-buddies och komma vidare i raiding karriären.

Senare joinade jag ett seriöst men social raiding guild som heter "Veterans". Eftersom jag kom från ett inte-så-seriöst raiding guild så tog det ett tag innan jag fick behörighet att involvera mig i guildets veckoraids. Anledningen till detta är för att guildet har alltid 30+ som ställer upp till dagens raid, och vi kör endast 1 25-man runda per kväll. Två veckor efter jag fick börja raida så blev jag promotad till full raiding medlem.

Men trots det så blev jag ofta bortplockad. Jag blev fundersam och tog kontakt med raidinbjudar-officern och frågade vad det berodde på främst. Jag var förstås orolig att mitt framförande inte var bra nog. Det var inte det som var felet, utan enbart att guildet har ständigt för många som ansöker till dagens raid. Vad jag inte uppskattade med mitt guild var att de prioriterade alltid sina kompisar över vanliga guild medlemmar. Dag efter dag så vi samma spelare inne i ICC etc. Dag efter dag så vi samma personer bli bortvalda. I söndags så var jag med i en Ulduar Achi runda från början, och låg bland top 5 i dps samt skötte mig taktikmässigt precis som vilken annan veteran raider. Men när vi skulle fortsätta i måndags och i tisdags så blev jag och några andra bortplockade för en officers kompisar. Detta var för att han ville dela äran för "Glory of the Ulduar Raider" med sina RL kompisar. Så det var vi som fick ta smällen, även om vi skötte oss och gjorde vårt bästa. Detta var något som jag tyckte var grymt orättvist och osympatiskt så därför så vill jag inte stanna kvar här.

2. Varför lämnade du ditt föredetta guild:
Än har jag inte lämnat det, men jag har stora planer på att göra det främst på grund av den "lojalitet" som råder i guildet. Jag kan förstå att Guild Leadern hellre vill ha in sin kompis än någon som han inte känner i ett annat land, att komma med och ta ner någon boss First-kill i guildet. Men om man har varit med från raidens början och blir utkickad av en continuation runda där GM:en garanterade att alla som raidade från början hade garanterad plats, då blir jag irriterad. Det är disrespektfullt mot de andra medlemmarna som vill vara med och raida och därför så pallar jag inte stanna kvar.

Den andra anledningen är raiding tiderna. Vi raidar varje dag utom Fredag och Lördag mellan 22:00-01:00. Att raida fram till efter midnatt på en vardag är lite för sent för en person som jag. Jag går fortfarande på NTI gymnasiet, mitt tredje år, och siktar ganska högt i betyg i mina kurser. Jag får inte särskilt bra sömn för tillfället. Att sluta raiden runt 22:00 är perfekt för då hinner jag gå igenom genomgång inför prov, läxa, whatever eller bara koppla av innan läggdags.

Anledningen till att jag vill lämna Nordrassil är för att det är så tråkigt att lira på en Normal server. Jag saknar att attackera och bli attackerad av andra horde spelare när jag questar eller gör annat i osäkra områden. Dessutom så känner jag inget för de raiding guild som finns på servern. När jag hörde talas om det här guildet så var det så många fördelar med det att jag blev förtjust till att migrera hit.

3.Varför ansöker du till HoT:
Den främsta anledningen till att jag vill ansöka till detta guildet på just denna servern är för att jag är mycket bekant med en av era healers, Moosecrap.
Han är nämligen min storebror och vi har ofta gibbat tillsammans sedan Vanilla tider. Det vore skitkul att få lira med honom än en gång, och nu på allvar med raiding och allt annat som Cataclysm har att bjuda på.

Den andra anledningen är för att det är ett svenskt guild. Jag har inga problem med att skriva eller prata engelska muntligt, men jag är förstås mest bekväm med att prata svenska. I mitt förra guild var majoriteten hade Engelska som huvudspråk, och det var lite svårt att snappa upp vad alla sa på Vent när det är flertal som babblar samtidigt och väldigt fort. Att prata och lyssna på flera samtidigt på svenska är lyckligtvis inga problem, och därför passar mig mycket bättre.

Den tredje anledningen är servern. Jag har alltid föredragit hög-populariserade servrar än låga. Men den främsta anledningen är för att det är en PVP server. Jag älskar som rogue att smyga på någon och hugga ner dem bakifrån. Jag lirade ett tag som rogue på en PVP server tills jag gjorde en ny på Nordrassil, som tyvärr är en Normal server. Jag saknar verkligen PVP och vill verkligen återuppleva det, oavsett om jag blir corpse campad konstant.

Den fjärde anledningen är raiding tiderna. Som jag nämnde tidigare så var raiding tiderna i mitt förra guild lite för sena. Det passade inte fullt in med min tillvaro när det gäller balansera hälsa, plugg och fritid. Det kan hända ibland att jag inte kan komma till en raid på en Måndag eller en Torsdag pga min träning som varar mellan 19:00-20:00. Men i flesta fall så kan jag anpassa min träning till dagar som jag inte raidar, eftersom jag är mycket förtjust i raiding och missar inte en inbjudan om jag inte har absolut ordentliga anledningar till det. Det är en del av en medlems uppgift att vara på plats i tid när det krävs. Lojalitet är något som jag alltid har värdesatt högt, och kommer troligen alltid att göra.

4. Känner du någon i HoT:
Ingen annan än Moosecrap. Men jag är snabb på att vänja mig och lära känna nytt folk och bli igenkänd själv. Med tanke på att guildet är svenskt så blir det lite lättare dessutom

5. Ansöker du till ett annat guild samtidigt som du ansöker hos oss:
Nej, men jag kommer för övrigt att stanna kvar i Veterans tills jag har fått svar här.
Jag tackar inte nej till en raid-inbjudan tills vidare.

6. Har endast du tillgång till ditt konto, eller är det fler som har tillgång till det?
Endast jag har tillgång till det här kontot.

7. Har du läst guild reglerna, samt raiding regler och är HELT införstådd i dem:
Självklart. Jag gick igenom liknande process i Veterans och är tålmodig under min tid som Trial.

8. Ansöker du som raider eller casual till HoT:
Jag ansöker som Raider. Jag har alltid varit förtjust i att raida och samla ihop raid achivements. Jag längtar till att få sätta foten i Cataclysm raid instancerna.

9. Vilken HoTs medlem har du haft kontakt med:
Min bror, Moosecrap. Han berättade om er framgång i raiding och jag tyckte att det här guildet stämmer väl överens med mina egna mål

-------------------------------------------------------------------------------------

Ålder: 18 (92/08/24)

Nationalitet: Svensk, född i Sverige, Karlskrona.

Vad har du att erbjuda oss i HoT: Jag är en glad, hjälpsam och social person i mina bästa år. Jag gillar att snacka och softa med spelkompisar samt hjälpa till när det behövs, så jag kan erbjuda en trevlig, hjälpsam och effektiv Rogue. Jag ställer mer än gärna upp för guildmates om de kan göra detsamma för mig när jag behöver det. För övrigt så är jag grymt förtjust i Machinima och Media, och kan då o då erbjuda ett och annat gott skratt med mina arbeten
-------------------------------------------------------------------------------------

Raid lag frågor - Skall endast svaras av dig som söker en Raider plats.

9. Hur ofta kommer du att kunna närvara vid våra raids:
Så ofta jag kan, och så ofta jag får. Jag försöker så gott jag kan att vara på plats till alla raids tillgängliga, men det kan hända någon gång ibland på Måndagar eller Torsdagar att jag får avstå. Detta är på grund av min karate-träning som jag tränat i 5 år och är relativt aktiv med. Träningen håller på som sagt mellan 19:00-20:00 och missar därför dagens raid. Men eftersom det är fritt att träna vilken dag man vill i min klubb så ska jag se till att jag är med i så många raids som möjligt. De antal raids som jag måste självmant avstå är troligen max en gång på två-tre veckor.

10. Kan du berätta lite om rotationen du använder:

MAIN SPEC:

Jag börjar med att alltid stå i steath inför en boss fight oavsett om jag kommer automatiskt bli av-stealthad eller inte. Detta för att jag ska få 30% ökad energy regain så jag kan sätta upp rupture, deadly poison och slice and dice. Eftersom envenom refreshar slice and dice så bombar jag hela tiden på med envenom tills jag måste refresha rupture. Detta för att jag ska kunna göra så mycket dps som möjligt.

Cold Blood använder jag när jag ska kasta envenom, och inte till ambush. Eftersom jag använder alltid främst garrote över ambush.
Varje gång jag kan så kastar jag om Marked to Death, Coldblood och Vanish för garrote.

OFF SPEC:

I combat så var min rotation att se till att rupture, deadly poison och slice and dice alltid är uppe. Därefter så slänger jag 4 combo points, Revealing Strike och sedan bombar jag med Eviscerate tills jag behöver refresha slice and dice eller rupture. När cd är slut så refreshar jag garrote igenom vanish och bombar på massa eviscerate med Adrenaline Rush (med prio att hålla dots alltid uppe).

11. Kan du närvara till raids från start till slut, utan att behöva ta längre pauser:
Självklart. Mellan raid tiderna så har jag för övrigt inget vettigt för mig. Det är främst innan och efter isåfall.

12. Till varje raid; kommer du ha läst upp på taktiker, samt ha med dig egna flasks/pots och ev. buffmat:
Alltid. Ifall det krävs så kollar jag upp tankspot tills taktikerna sitter, och jag är alltid utrustad med flasks, även så att det finns att ge ut ifall någon glömde sina.

13. Har du en grundläggande kunskaper i andra klasser än dina egna, som kan vara till nytta när man ska lära sig nya bossfighter:
Jag har en 80 Mage & Paladin, som jag har lirat lite mindre på under mina spel dagar. I vissa fall kan jag ge tips och råd om klasserna men för övrigt borde ni vända er till någon annan som är mer erfaren med andra klasser. Jag är mestadels bara fokuserad på rogues.

14. Har du Ventrilo och de grundläggande raid addons installerade - Ange samtliga raid addons du har:
Ja, jag har Vent. Mina raid addons DBM, Omen och oturligt nog Recount, haha. Är det fler addons som behövs så kommer dem att laddas ner utan fråga.

15. Gradera din dator samt internet från 1-10:
7/10. Någon gång kan den lagga, men jag är van vid att det händer och väl anpassad för att kunna fortsätta att raida säkert och effektivt även om FPS:en skulle sjunka lite vid vissa lägen.
Nätet är 9/10. Snabbt, laggfritt och disconnectar väldigt sällan.

Så, nu har jag skrivit tillräckligt. Förlåt för en wall of text, men jag kännde att det kan vara nödvändigt med tanke på att jag är från en annan server och ni inte vet så mycket om mig bortsett från det jag har berättat. Jag är för övrigt inte så här överseriös ;D
Tack för att ni har läst, och ha en god jul! santa
Shadorz
Shadorz
är riktigt sexig!
är riktigt sexig!

Antal inlägg : 142

https://www.youtube.com/user/Senjan?feature=mhum

Till överst på sidan Gå ner

Shadorz (NORDRASSIL) - Assasination Rogue [Accepted] Empty Sv: Shadorz (NORDRASSIL) - Assasination Rogue [Accepted]

Inlägg  Moosecrap i ons dec 01, 2010 8:30 pm

Min käre lillebror som tog applyn nästan lite överseriöst (China wants their wall back!) Very Happy

Mycket duktigt rogue, väl gearad, och ambitiös Smile

Sen har ni alltid mig som kan se till så att han sköter sig socialt xD haha. Skämt o sido, han är en bra pojk och spelare !

Gief invite or die Moisa Wink
Moosecrap
Moosecrap
är varm i kläderna
är varm i kläderna

Antal inlägg : 107

Shadorz (NORDRASSIL) - Assasination Rogue [Accepted] Empty Sv: Shadorz (NORDRASSIL) - Assasination Rogue [Accepted]

Inlägg  moisa i ons dec 01, 2010 8:40 pm

En till smålänning? suck och stön
Skämt åtsido hellre överambitiös än slapp.

moisa
tar sig tafatt fram
tar sig tafatt fram

Antal inlägg : 25

Inlägg  Suthla i ons dec 01, 2010 8:45 pm

Tjaba

Tack för en fin ansökan. Återkommer med svar inom kort
Suthla
Suthla
Officer & Admin
Officer & Admin

Antal inlägg : 1264

http://hots.swedishforum.se

Inlägg  Shadorz i ons dec 01, 2010 8:46 pm

Moosecrap skrev:Min käre lillebror som tog applyn nästan lite överseriöst (China wants their wall back!) Very Happy
Kyss min överseriösa grekrumpa, brusch. king
China can't haz it! IS MINE!

Meh, yeh. Han kortfattade precis min lilla application på en enstaka mening... Rolling Eyes

moisa skrev:En till smålänning? suck och stön
Skämt åtsido hellre överambitiös än slapp.

Det är lungt. Jag är inte särskilt överseriös. Jag gillar bara att skriva mycket. rabbit
Shadorz
Shadorz
är riktigt sexig!
är riktigt sexig!

Inlägg  Gäst i fre dec 03, 2010 12:39 am

Ytterliggare en liten moose påväg ?
Det var det värsta, jag som trodde att en var tillräckligt ._.

On topic, lycka till med din ansökan :>

Gäst
Gäst

Inlägg  Encaged i fre dec 03, 2010 7:35 am

OT: Sen när blev Karlskrona småländskt? Vad jag visste så vart det Blekinges senast jag kolla. Blanda inte in mig, som stolt kalmarit, med massa tröga blekingebor föfan! :p
Encaged
Encaged
är riktigt sexig!
är riktigt sexig!

Antal inlägg : 198

Inlägg  Shadorz i fre dec 03, 2010 8:37 am

Eowyn skrev:Ytterliggare en liten moose påväg ?
Det var det värsta, jag som trodde att en var tillräckligt ._.

On topic, lycka till med din ansökan :>

Haha är han så besvärlig? Wink

Tack så mkt! Smile

Senast ändrad av Shadorz den fre dec 03, 2010 8:39 am, ändrad totalt 2 gånger
Shadorz
Shadorz
är riktigt sexig!
är riktigt sexig!

Inlägg  Bexxie i fre dec 03, 2010 11:10 am

Shadorz skrev:

Haha är han så besvärlig? Wink

Tack så mkt! Smile

Oj oj oj, du skulle bara veta Razz

GL med ansökningen Smile
Bexxie
Bexxie
Officer & Admin
Officer & Admin

Antal inlägg : 1086

Inlägg  Shadorz i fre dec 03, 2010 12:08 pm

Hahaha ok Smile

Tack så mkt!
Shadorz
Shadorz
är riktigt sexig!
är riktigt sexig!

Inlägg  Moosecrap i fre dec 03, 2010 1:55 pm

Tur att ni inte är efterblivna iaf Smile
Moosecrap
Moosecrap
är varm i kläderna
är varm i kläderna

Inlägg  Bexxie i fre dec 03, 2010 5:34 pm

Moosecrap skrev:Tur att ni inte är efterblivna iaf Smile

Det är ju det vi har dig till moose<3
Bexxie
Bexxie
Officer & Admin
Officer & Admin

Inlägg  Shovit i fre dec 03, 2010 6:39 pm

Tja!
En av de bättre apparna på detta forumet Smile
Välkommen till oss! Jag är din pappa och Suthla är din mor.

Whispa dina föräldrar, Sonac eller Riolu för en inv.

//Pappa Shovit

Shovit
Shovit
skriver jäkligt mycket
skriver jäkligt mycket

Antal inlägg : 477

Inlägg  Shadorz i fre dec 03, 2010 6:57 pm

Fan va gott! Very Happy

Jag packar väskan och miggar ikväll! Smile
Shadorz
Shadorz
är riktigt sexig!
är riktigt sexig!

Inlägg  Bexxie i fre dec 03, 2010 7:53 pm

Aj aj aj... Låt dig inte luras av Shovit, han må se ut som en kissekatt, och det kan kännas skönt i din ålder att ha någon äldre att ty sig till, som kan berätta hur världen fungerar och som ställer upp med en tröstande axel när dom sagt att du har fula glasögon i skolan, men innerst inne är han en riktig vildbjörn, som bara vill en sak (Fråga Moonlight :S)... Ett varningens ord bara.

Edit: Haha, grattis och välkommen för tusan, glömde det Very Happy
Bexxie
Bexxie
Officer & Admin
Officer & Admin

Inlägg  Moosecrap i fre dec 03, 2010 11:57 pm

Hahah till och med Shovit kallar suthla feminim Wink Jävulskt manlig röst har mamma Suth för att vara tjej Wink
Grattis och välkommen brorsan!

Moosecrap
Moosecrap
är varm i kläderna
är varm i kläderna

Inlägg  Shadorz i lör dec 04, 2010 12:17 am

Moosecrap skrev:Hahah till och med Shovit kallar suthla feminim Wink Jävulskt manlig röst har mamma Suth för att vara tjej Wink
Grattis och välkommen brorsan!

Haha åfan Wink Tack brusch!

Migrering påbörjad. Nu är han på väg!
Shadorz
Shadorz
är riktigt sexig!
är riktigt sexig!

Inlägg  Bexxie i lör dec 04, 2010 12:27 am

Gnome rogue gnome rogue gnome rogue!!!
Bexxie
Bexxie
Officer & Admin
Officer & Admin

Inlägg  Gäst i lör dec 04, 2010 12:43 am

Bexxie skrev:Gnome rogue gnome rogue gnome rogue!!!

Vi får hoppas på det i och med att human rogues är skelögda ^^

Gäst
Gäst

Inlägg  Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet