Hjältar som Tältar
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Gruppansökan 4 personer [Accepterade]

3 posters

Gå ner

Gruppansökan 4 personer [Accepterade] Empty Gruppansökan 4 personer [Accepterade]

Inlägg  Epaconny fre maj 27, 2011 8:59 am

Gruppansökan

Vi är fyra IRLvänner som spelat wow tillsammans sedan tidigt vanilla. Det var endast en period under TBC vi spelade på olika håll med olika framgångar varpå vi började spela tillsammans igen efter att WOTLK släpptes. Sedan dess har vi fortsatt raidat 10 man någon gång i veckan. Vi började raida 10 man i denna expansion tills några i gruppen fick det svårare att hinna med att spela vilket ledde till att vi slutade raida och har slölirat instancer och bgs sedan dess.

Kort om oss

Erik Idesten
30 år, boende i Göteborg med sambo. Jobbar med teknikförvaltning av säkerhetssystem på en fastighetsförvaltning.
Mattias Forsberg
31 år, boende i Oslo. Jobbar som förskoleassistent på ett dagis.
Jimmy Hellsten
30 år, boende i Göteborg med sambo. Jobbar som analytiker på ett IT-säkerhetsföretag.
Henrik Olsson
31 år, boende i Göteborg med sambo. Jobbar som driftchef på ett IT-säkerhetsföretag.

Våra karaktärer
[/tr]
Namn
Klass
Playtime
Main spec
Offspec
Proffession (500+)
Itemlvl
Armory
Erik
350 (total)
Zaphaan
Mage
186
Fire
Frost
Ench/Tail
361
Zaphaan
Britneybears
Druid
61
Restoration
Moonkin
Ench
351
Britneybears
Epaconny
Warrior
31
Protection
-
-
352
Epaconny
Ytbehandlarn
Priest
5
Shadow
Holy
-
356
Ytbehandlarn
Elvispen
Paladin
6
Protection
Retribution
-
332
Elvispen
Mattias
360 (total)
Güntherman
Hunter
58
Marksman
Survival
LW/Skin
358
Güntherman
Zalatar
Priest
125
Holy
Discipline
Tail/Insc/Cook
350
Zalatar
Asiima
Paladin
27
Protection
Retribution
Mine/JC
352
Asiima
Morbjörg
Druid
5
Restoration
Feral
-
330
Morbjörg
Dhjama
Shaman
42
Enhancement
Restoration
Ench/Herb
350
Dhjama
Zicham (H)
Warlock
9
Destruction
Affliction
-
336
Zicham
Jimmy
250 (total)
Sprinkler
Paladin
59
Holy
Retribution
BS/JC
358
Sprinkler
Carnecruda
Hunter
40
Marksman
Survival
LW/Eng
353
Carnecruda
Psykeltur
Druid
7
Restoration
Moonkin
-
338
Psykeltur
Henrik
200 (total)
Urzok
Shaman
33
Elemental
Restoration
-
359
Urzok
Stavmixxern
Deathknight
37
Frost
Blood
Herb/Insc
352
Stavmixxern
Puffelina
Hunter
11
Marksman
Survival
-
354
Puffelina
Lilltassen
Druid
11
Feral
Resto
Skin
340
Lilltassen

Tidigare raiderfarenheter

Alla angivelser syftar på progress när respektive raid var aktuell. Vi har alla kört tidigare expansioners instanser till fullo i senare skeden.

Instans
Erik
Mattias
Jimmy
Henrik
Vanilla
ZG
Cleared
Cleared
Cleared
Cleared
MC
Cleared
Cleared
Cleared
Cleared
Onyxia
Cleared
Cleared
Cleared
Cleared
BWL
Cleared
Cleared
Cleared
Cleared
AQ20
Cleared
Cleared
Cleared
Cleared
AQ40
50 %
50 %
50 %
50 %
Naxx
10 %
10 %
10 %
10 %
TBC
Karazhan
Cleared
Cleared
Cleared
Cleared
Gruul
Cleared
Cleared
Cleared
Cleared
SSC
Cleared
50 %
-
-
TK
Cleared
50 %
3/4
3/4
Magtheridon
Cleared
-
Cleared
Cleared
Hyjal
Cleared
-
Cleared
-
BT
Cleared
50 %
Cleared
-
Sunwell
Cleared
-
1/6
-
WOTLK
Naxx
Cleared
Cleared
Cleared
Cleared
OS
Cleared
Cleared
Cleared
Cleared
OS3D
Cleared
-
-
-
EoE
Cleared
Cleared
Cleared
Cleared
Ulduar
Cleared
12/13
12/13
12/13
Ulduar HM
10/14
7/14
7/14
7/14
Onyxia
Cleared
Cleared
Cleared
Cleared
ToC
Cleared
Cleared
Cleared
Cleared
ToC HM
Cleared
4/5
4/5
4/5
ICC
Cleared
Cleared
Cleared
Cleared
ICC HM
10/12
10/12
10/12
10/12
RS
-
-
-
-
Cataclysm
BWD
4/6
4/6
4/6
4/6
BoT
3/4
3/4
3/4
3/4
Tot4W
1/2
1/2
1/2
1/2

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Frågor och svar

Tidigare guilds
Nämner bara de som är på Outland då vi miggade hit från Laughing Skull i slutet av TBC. Vi spelade som horde ända tills Cataclysm släpptes. De guilds vi har vart i på Outland har varit Fenimo och Mom says I´m special. Nuvarande guild är You Wa Chock som är en mindre kompisguild för oss irlvänner.

Varför lämnade ni ert föredetta guild?
Anledning till factionchange som är det mest intressanta är att några av våra vänner bytte till alliance för kortare pvpköer. Vi hakade på för att få raida lite. Ingen av oss har lämnat någon guild pga konflikt eller dylikt. Ingen har heller blivit kickad från någon guild.

Varför ansöker ni till HoT?
Vi saknar att raida kort och gott. Vi vill för enkelhetens skull lira i en svensk guild och ni verkar ha den attityd till spelet som passar oss.

Känner ni någon i HoT?
Nej.

Ansöker ni till ett annat guild samtidigt som ni ansöker hos oss?
Nej.

Har endast ni tillgång till era respektive konton, eller är det fler som har tillgång till det?
Några av oss har tillgång till varandras konton av olika skäl, t.ex. tillgång till yrken. Det är dock ingen som lirar på någon annans konto.

Har ni läst guildreglerna, samt raidingreglerna och är ni HELT införstådda med dem?
Ja.

Ansöker ni som raiders eller casuals till HoT?
Vi ansöker primärt som casuals av följande anledningar.

Ni sökte endast Paladiner och Warlocks till raids.
Vi är inte säkra på att vi vill raida 3 ggr i veckan. Dock gärna 1-2 ggr i veckan till en början.
Trivs vi med er så ökar självklart intresset och motivationen att avancera till ”Raider”.

Vilken HoTs medlem har ni haft kontakt med?
Jag (Erik) hade kontakt med Bexxie på min alt Lavemang i torsdags varpå han rådde mig att göra en ansökan på forumet.

Vad har ni att erbjuda oss i HoT?
Vi kan erbjuda bred erfarenhet, många möjligheter till ”inhopp” i raids då vi har många karaktärer. En rejäl dos humor och trevligt onyktert fredags- och lördagslirande.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Raidlag frågor
Då vi är lite schizofrena i vad vi vill svarar jag här ändå på de frågor som berör alltmänt hyfs och ordning och reda när man väl deltar för öppenhetens skull.

Hur ofta kommer ni att kunna närvara vid våra raids?
Oklart.

Kan ni berätta lite om rotationerna ni använder?
Då jag svarar för 4 personer och säkert 15 karaktärer svarar jag så här. Vi använder den rotation och den spec som är mest gynnsam utifrån nivå av gear och den fight som väntas. Information vad som gäller söker vi oftast på elitistjerks forum.

Kan ni närvara till raids från start till slut, utan att behöva ta längre pauser?
Är vi signade till en raid deltar vi från början till slut om inget oväntat inträffar. Ingen av oss har för tillfället barn som skulle kunna störa och ingen av oss är boende hemma hos mamma och pappa och måste springa och äta mat eller göra läxa mitt i raiden.

Till varje raid; kommer ni ha läst upp på taktiker, samt ha med er egna flasks/pots och ev. buffmat?
Ja det kommer vi.

Har ni grundläggande kunskaper i andra klasser än era egna, som kan vara till nytta när man ska lära sig nya bossfighter?
Då vi spelat spelet sen det släpptes har vi ganska lång erfarenhet, inte bara gällande klasser utan även alla tänkbara typer av bossmechanics.

Har ni Ventrilo?
Ja det har vi.

Vilka grundläggande raidaddons har ni installerade?
Deadly boss mods
Big Brother
Omen
Recount
Grid

Gradera era datorer samt internet från 1-10.
Erik: 7/9
Mattias: 5/8
Jimmy: 9/9
Henrik: 9/9

-------------------------------------------------------------------------------------

Övrigt ni vill lägga till?
Jag tror det mesta har blivit skrivet för att ni ska kunna ta ett beslut.

Epaconny
är inte riktigt säker
är inte riktigt säker

Antal inlägg : 4
Join date : 11-05-26
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Gruppansökan 4 personer [Accepterade] Empty Sv: Gruppansökan 4 personer [Accepterade]

Inlägg  Bexxie fre maj 27, 2011 9:57 am

Shit! Kul att ni ansökte! Under mina ~2 år som officer för olika guilds är nog den här den bästa ansökan jag någonsin sett.
Ett litet missförstånd (som beror på att moi varit oklar i /2) är att vi söker allt möjligt folk till raiderna, men speciellt paladins och warlocks. Vill ni fortfarande ansöka som casuals eller ska vi betrakta er som trial raiders?
I vilket fall ska vi officerare prata ihop oss lite bara, så återkommer vi med svar så fort vi kan.


//Bexx
Bexxie
Bexxie
Officer & Admin
Officer & Admin

Antal inlägg : 1086
Join date : 10-05-03
Age : 35
Ort : Titty-Ho

Till överst på sidan Gå ner

Gruppansökan 4 personer [Accepterade] Empty Sv: Gruppansökan 4 personer [Accepterade]

Inlägg  Epaconny fre maj 27, 2011 10:14 am

Jag tror som så att det bästa är att se oss som casuals till en början. Så får ni känna på oss lite och vi på er så ser vi vart det tar vägen.

Epaconny
är inte riktigt säker
är inte riktigt säker

Antal inlägg : 4
Join date : 11-05-26
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Gruppansökan 4 personer [Accepterade] Empty Sv: Gruppansökan 4 personer [Accepterade]

Inlägg  Bexxie lör maj 28, 2011 11:00 pm

Tjena! Sorry att det tagit lite tid, men vi har iaf kommit fram till att ni är acceptade hela bunten.

Whispra mig, Blaizy, Kubbkung, Rollinn, Nimodii eller Kubbkung för en invite, alternativt prata med någon i guilden och fråga efter en officer Smile
Välkomna in i tältet!

//Bexx
Bexxie
Bexxie
Officer & Admin
Officer & Admin

Antal inlägg : 1086
Join date : 10-05-03
Age : 35
Ort : Titty-Ho

Till överst på sidan Gå ner

Gruppansökan 4 personer [Accepterade] Empty Sv: Gruppansökan 4 personer [Accepterade]

Inlägg  Teimei sön maj 29, 2011 7:17 am

Ruggig bra ansökan måste jag säga!!=)
Like it! & välkommen till Eliten!Smile
Teimei
Teimei
börjar fatta grejen
börjar fatta grejen

Antal inlägg : 39
Join date : 11-04-23
Age : 39
Ort : Piteå

Till överst på sidan Gå ner

Gruppansökan 4 personer [Accepterade] Empty Sv: Gruppansökan 4 personer [Accepterade]

Inlägg  Gäst sön maj 29, 2011 8:50 am

Detta är helt klart den _SNYGGASTE_ applyen jag någonsin sett, ruskigt bra skrivet!
Välkomna till gillet!

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Gruppansökan 4 personer [Accepterade] Empty Sv: Gruppansökan 4 personer [Accepterade]

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet