Hjältar som Tältar
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Arcane Mage Ansökan [Accepted]

2 posters

Gå ner

Arcane Mage Ansökan [Accepted] Empty Arcane Mage Ansökan [Accepted]

Inlägg  Ethnica tis aug 09, 2011 1:27 pm

Din karaktärs namn: Ethnica

Klass: Mage

Level: 85

Main Spec: Arcane

Off Spec: Frost (PvP)

Proffessions (med skill): Herbalism(525) Alchemy(525) *Transmution Specialization*

Armorylänk: eu.battle.net/wow/en/character/outland/Ethnica/advanced

Tidigare raiderfarenheter: Jag har inte raidat i wotlk, men har dock gjort alla bossar i BWD, BOT och TFW. Har även downat Beth'tilac i FL.

--------------------------------------------------------

1. Tidigare guild(s): Jag har medverkat i "Eternal Legacy" och "Immortal Dawn".

2. Varför lämnade du ditt föredetta guild: Problemet med båda mina "ex-guilds" var att dom föll efter ett tag, det vill säga att folk inte kom till raids och att Officers/Guildmaster inte brydde sig.

3.Varför ansöker du till HoT: Varför inte? Jag menar, jag söker efter en seriöst guild med trevliga och mogna medlemmar som lyckas bra i raids och gör progress. Där har ni svaret.

4. Känner du någon i HoT: Nej det gör jag tyvärr inte.

5. Hur hittade du till oss: Jag lämnade min "ex-guild" Immortal Dawn idag Tisdag 9/8, och började söka efter en ny. Så jag kollade runt i Guild Finder och hittade ett svenskt gille med skönt namn. Naturligtvis har jag hört talas om "Hjältar som Tältar" innan också.

6. Ansöker du till ett annat guild samtidigt som du ansöker hos oss: Nej det gör jag inte.

7. Har endast du tillgång till ditt konto, eller är det fler som har tillgång till det? Nej, det är bara jag som har tillgång till mitt WoW-konto.

8. Har du läst guildreglerna, samt raidingreglerna och är du HELT införstådd i dem: Självklart har jag gjort det, och ja jag är införstådd i gillets regler.

9. Ansöker du som raider eller casual till HoT: Jag ansöker som raider.

10. Vilken HoT's medlem har du haft kontakt med: Ingen, då jag hittade guilden i Guild Finder.

-------------------------------------------------------------------------------------

Ålder: Jag är 18 år gammal, född den 8 mars 1993.

Vad har du att erbjuda oss i HoT: Jag erbjuder framförallt min Arcane Mage som jag hoppas kan vara till hjälp i raids. Sedan mig själv som en relativt hygglig kille. Smile

-------------------------------------------------------------------------------------

Raidlag frågor - Skall endast svaras av dig som söker en raiderplats.

9. Hur ofta kommer du att kunna närvara vid våra raids: Så ofta som möjligt, så länge jag inte får förhinder ska det inte vara några problem.

10. Kan du berätta lite om rotationen du använder: Ja jag är ju som sagt arcane mage, så det är inget att skryta om direkt. Men visst: Om det är en boss fight börjar jag alltid med att kasta 4x Arcane Blast, så att jag får buffen, sedan poppar jag en Mana Gem så att jag kommer upp till 100% mana igen eftersom att min Mastery Rating gör så att jag får mer damage desto mer mana jag har. Jag har fortfarande Arcane Blast buffen på så nu poppar jag alla mina CD's, dvs Arcane Power och Mirror Image och eventuellt Time Warp. Sedan bara spammar jag Arcane Blast tills jag kommer ner till 30% mana, då använder jag Evocation. Detta är min "Burn Phase" som jag använder så fort Mana Gem och Evocation tillåter. Under tiden gör jag: 4x Arcane Blast sedan Arcane Missiles och 1x Arcane Barrage, detta fortsätter tills jag kan påbörja nästa burn-phase.

11. Kan du närvara till raids från start till slut, utan att behöva ta längre pauser: Jag har allvarligt talat aldrig tagit en "Paus" i en raid. Det är alltid dom andra som vill ha en drink eller whatever, då sitter jag bara och väntar. Självklart säger jag till om jag skulle behöva slå en sjua..

12. Till varje raid; kommer du ha läst upp på taktiker, samt ha med dig egna flasks/pots och ev. buffmat: Självklart kommer jag det.

13. Har du grundläggande kunskaper i andra klasser än din(a) egna, som kan vara till nytta när man ska lära sig nya bossfighter: Grundläggande, ja.

14. Har du Ventrilo: Jadå

15. Vilka grundläggande raidaddons har du installerade - Ange samtliga raidaddons du har: Jag använder inte så många addons. Använder DBM och Recount och har klarat mig bra.

16. Gradera din dator samt internet från 1-10: 10 helt klart. Köpte den nämligen ny förra veckan.

-------------------------------------------------------------------------------------
Övrigt du vill lägga till:
Ethnica
Ethnica
är inte riktigt säker
är inte riktigt säker

Antal inlägg : 12
Join date : 11-08-09

Till överst på sidan Gå ner

Arcane Mage Ansökan [Accepted] Empty Sv: Arcane Mage Ansökan [Accepted]

Inlägg  Bexxie tis aug 09, 2011 6:07 pm

Tjena!
Tack för din ansökan. Vi officerare ska prata ihop oss så återkommer vi med svar!

//Bexx

PS. Hur har du hört om oss på andra sätt? Razz
Bexxie
Bexxie
Officer & Admin
Officer & Admin

Antal inlägg : 1086
Join date : 10-05-03
Age : 35
Ort : Titty-Ho

Till överst på sidan Gå ner

Arcane Mage Ansökan [Accepted] Empty Sv: Arcane Mage Ansökan [Accepted]

Inlägg  Ethnica tis aug 09, 2011 6:58 pm

Hört på annat sätt var felformulerat av mig. Det jag menar är att jag sett så många som är med i gillet. I stormwind t.ex.
Ethnica
Ethnica
är inte riktigt säker
är inte riktigt säker

Antal inlägg : 12
Join date : 11-08-09

Till överst på sidan Gå ner

Arcane Mage Ansökan [Accepted] Empty Sv: Arcane Mage Ansökan [Accepted]

Inlägg  Bexxie tis aug 09, 2011 7:22 pm

Ethnica skrev:Hört på annat sätt var felformulerat av mig. Det jag menar är att jag sett så många som är med i gillet. I stormwind t.ex.

Oh, en fanboy! Spännande Wink

I vilket fall, vi har pratat nu och du är välkommen in i tältet! Hugg tag i en aktiv officer så får du en invite Smile
Bexxie
Bexxie
Officer & Admin
Officer & Admin

Antal inlägg : 1086
Join date : 10-05-03
Age : 35
Ort : Titty-Ho

Till överst på sidan Gå ner

Arcane Mage Ansökan [Accepted] Empty Sv: Arcane Mage Ansökan [Accepted]

Inlägg  Ethnica tis aug 09, 2011 7:58 pm

Tackar =)
Ethnica
Ethnica
är inte riktigt säker
är inte riktigt säker

Antal inlägg : 12
Join date : 11-08-09

Till överst på sidan Gå ner

Arcane Mage Ansökan [Accepted] Empty Sv: Arcane Mage Ansökan [Accepted]

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet